Muzycy nagrali dwie płyty.

Przedsięwzięcie przygotowała Fundacja Dominikański Ośrodek Liturgiczny. Płyty powstają z myślą o jubileuszu Zakonu Kaznodziejskiego i 30 lat pracy, jaką dominikanie włożyli w odnowę muzyki sakralnej.

Pierwsza ukaże się na początku listopada – będzie związana tematycznie z adwentem i Bożym Narodzeniem. Druga ukaże się na początku marca i będzie zawierać śpiewy z okresu Wielkiego Postu i Okresu Paschalnego. Śpiewy zaczerpnięto ze śpiewników „Niepojęta Trójco”. Na płytach znajdzie się również blisko 10 śpiewów nie publikowanych w śpiewnikach, wśród nich kompozycje Dawida Kusza OP, Piotra Pałki i Jakuba Tomalaka.

Nagrania odbyły się w ostatnim tygodniu lipca w Opactwie Sióstr Benedyktynek w Jarosławiu. W sesji nagraniowej wzięli udział kompozytorzy muzyki liturgicznej, organizatorzy warsztatów liturgicznych i studiów poświęconych temu tematowi, a także członkowie zespołów wykonujących muzykę sakralną i twórcy scholi z całej Polski.

„Staraliśmy się zebrać zespół, który możliwie szeroko reprezentowałby środowisko osób zaangażowanych w odnowę muzyki liturgicznej” – mówią organizatorzy.

W sopranach śpiewały: Agnieszka Bajda-Stec, Magdalena Głogowska, Anna Kubik, Marta Migut, Katarzyna Młynarska, Urszula Rogala, Emilia Trafiał, Sylwia Szulik; w altach: Bernardetta Franek, Agnieszka Kosecka-Wierzejska, Bogumiła Kaźmierczak, Barbara Kucharska, Zofia Nowak, Magdalena Rychlak, Anna Siciarek, Maria Żywica; w tenorach: Paweł Bębenek, Patryk Jadczak, Rafał Maciejewski, Mateusz Kowalski, Jan Krutul, Mateusz Kucharski,  Wojciech Sznyk OP; w basach: Paweł Kisiel, Michał Kłos, Hubert Kowalski, Piotr Pałka, Jakub Tomalak, Łukasz Serwiński, Marcin Wasilewski-Kruk, Sławomir Witkowski.  Na organach chórzystom akompaniował Henryk Krawczyk, organista bazyliki Świętej Trójcy w Krakowie i siedmioro instrumentalistów.

„Zespół zebrany na nagranie dobrze pokazuje fakt, że nasza Fundacja jest faktycznie ośrodkiem, ponieważ zebraliśmy osoby z całej Polski, z którymi współpracujemy w podejmowanej misji odnowy liturgii” – dodają organizatorzy muzycznego przedsięwzięcia.

Fundacja DOL zależało, by nagrania odbywały się w przestrzeni sakralnej – takiej, w jakiej normalnie się wykonuje taki rodzaj muzyki.

Jarosławskie Opactwo Sióstr Benedyktynek jest doskonale znane także miłośnikom muzyki dawnej, ponieważ w tutejszym kościele odbywa się co roku część wydarzeń w ramach festiwalu „Pieśń naszych korzeni”.

Wykorzystaliśmy materiały ze serwisu Liturgia.pl.

fot. Marcin Mituś

800lat